مدیریت. موفقیت. داستان کوتاه. شعر و...
به نام دوست که هر چه داریم از اوست
تفاوت کشورهای عقب مانده و پیشرفته
 
تفاوت كشورهای پیشرفته و عقب مانده، تفاوت قدمت آنها نیست.
برای مثال كشور مصر بیش از 3000 سال تاریخ مكتوب دارد و عقب مانده است!
  
اما كشورهای جدیدی مانند كانادا، نیوزیلند، استرالیا كه 150 سال پیش وضعیت قابل توجهی نداشتند، اكنون كشورهایی توسعه‌یافته و پیشرفته هستند
  
تفاوت كشورهای عقب مانده و پیشرفته در میزان منابع طبیعی قابل استحصال آنها هم نیست.


ادامه مطلب...
ارسال توسط کاظم احمدی

محدودیت های درون خود را بشکنیم

حیوانات به سادگی به ما نشان می دهند که چطور میتوان محدودیتهای ذهنی تحمیل شده را پذیرفت . کک, فیل و دلفین مثالهای خوبی هستند.

ککهاحیوانات کوچک جالبی هستند آنها گاز می گیرند و خیلی خوب می پرند. آنها به نسبت قدشان قهرمان پرش ارتفاع هستند اگر یک کک را در ظرفی قرار دهیم از آن بیرون می پرد . پس از مدتی روی ظرف را سرپوش می گذاریم تا ببینیم چه اتفاقی رخ می دهد .


ادامه مطلب...
ارسال توسط کاظم احمدی

خوشبختی های بزرگ

امرسون می گويد : "مردان بزرگ ، کسانی هستند که می دانند انديشه ها برجهان فرمان می رانند."
انديشه های ما سرنوشت ما را رقم می زنند . آن چه امروز هستيم ، ثمره انديشه های ديروز ماست و فردا چيزی جز انديشه های امروز ما نيست . شادی و خوشبختی ما ، امکانات و توانايی های ما و حتی ميزان موجودی بانکی ما به نوع تفکر ما بستگی دارد . و بدانيد که در بزرگ انديشی و خوش بينی ؛ افسونی نهفته است ! برای رسيدن به هر چيز ، نيازمند ابزاری هستيم و برای موفقيت ، به انديشه های استوار نيازمنديم .


ادامه مطلب...
ارسال توسط کاظم احمدی
برایم شیرینی درست کن!
حکایت ما و روش موفق شدنمان
 
می‌گویند روزی ملانصرالدین به همسرش گفت:
برایم شیرینی درست كن كه تعریف آن را فراوان از ثروتمندان شنیده‌ام.
همسرش می‌گوید آرد گندم نداریم. ملا می‌گوید آرد جو استفاده كن.
همسرش می‌گوید شیر هم نداریم. ملا جواب می‌دهد: به جایش آب بریز.


ادامه مطلب...
ارسال توسط کاظم احمدی

رسم خوب اوج گرفتن

عقاب وقتی می‌خواهد به ارتفاع بالاتری صعود کند، در لبه‌ی یک صخره، به انتظار یک اتفاقمی‌نشیند!

می‌دانید اتفاق چیست؟

گردبادی که از رو‌به‌رو بیاید!

عقاب به محض این‌که ‌آمدن گردباد را حس‌کرد، بال‌های خود را می‌گشاید و اجازه می‌دهد ‌باد، او را با خود بلند کند.


ادامه مطلب...
ارسال توسط کاظم احمدی

اگر (م) مشکلات را برداریم!

برگرفته از کتاب: "لطفا گوسفند نباشید"

قسمت اول

"پائولو کوئلیو" در خاطره ای از یک خبرنگار در رابطه با "ژان کوکتو" _ دانشمند فرانسوی _ می نویسد:

خبرنگاری برایم تعریف می کرد: روزی به منزل ژان کوکتو رفتم، خانه او در حقیقت کوهی از قاب عکس، نقاشی های هنرمندان مشهور و کتاب بود.

ژان کوکتو همه چیز را نگه می داشت و علاقه زیادی به هر یک از آن اشیا داشت. در یک مصاحبه از ژان کوکتو پرسیدم:



ادامه مطلب...
ارسال توسط کاظم احمدی

درسهایی از آنتونی رابینز

آنتونى رابينز"
این متن بدون شک یکی از بهترین متون موفقیتی است که دریافت کرده ام امیدوارم که برای شما و من مؤثر واقع شود. 
6 دقیقه وقت دارید:
حتی اگر خرافاتی نباشید، توصیه های خوب و قدرتمندی لابه لای این خط ها وجود دارد. این متن توسط مؤسسه ی آنتونی رابینز برای موفقیت شما فرستاده شده است و تا بحال 10 بار در سرتاسر جهان فرستاده شده است.


ادامه مطلب...
ارسال توسط کاظم احمدی
در سال 1984 در ونکوور کانادا عده ای از معلمان مدرسه، رستورانی معمولی را که ورشکست شده بود خریداری کردند. این رستوران در زیرزمینی در کنار یک دانشگاه بزرگ واقع شده بود. این معلمان پول کافی نداشتند تا رستوران را تعمیر و بازسازی کنند. آنها با تمیز کردن محل، و حداقل امکانات، رستوران را راه اندازی کردند. در کنار این رستوران، رستورانهای بزرگ و معروفی وجود داشتند که رقابت با آنان کار آسانی نبود.


ادامه مطلب...
ارسال توسط کاظم احمدی

خوشبختی های بزرگ در پشت لحظه های کوچک

 
امرسون می گويد :"مردان بزرگ ، کسانی هستند که می دانند انديشه ها برجهان فرمان می رانند."
انديشه های ما سرنوشت ما را رقم می زنند .آن چه امروز هستيم ، ثمره انديشه های ديروز ماست و فردا چيزی جز انديشه های امروز ما نيست . شادی و خوشبختی ما ، امکانات و توانايی های ما و حتی ميزان موجودی بانکی ما به نوع تفکر ما بستگی دارد . و بدانيد که در بزرگ انديشی و خوش بينی ؛ افسونی نهفته است !


ادامه مطلب...
ارسال توسط کاظم احمدی

در مخزن زندگی تان کوسه ای بیاندازید!

خود را مجبور به پیشرفت کنید …در گذشته های نه چندان دور آدم هایی که دنبال آب باریکه بودند یا یه شغل مطمئن دولتی داشند ،خیلی آدم های منطقی و موفقی محسوب می شدند.

"آسته برو آسته بیا که گربه شاخت نزنه" را به عنوان یک روش زندگی خیلی از خانواده ها به فرزندانشان یاد می دادند.
اماگذشته ها گذشته … این روزها برای موفقیت باید جسور بود …باید خطر کرد …باید مسولیت همه ی چیز را بر عهده گرفت.
این روزها شما شخصا خودتان باید خودتان را مجبور به پیشرفت کنید …در همه چی ! در سطح زندگی شخصی ، در سطح زندگی اجتماعی ، در زندگی حرفه ای و …و
 
نوشته ی زیر از جمله نوشته های بسیار زیبایی است که به کسانی که تصمیم دارند فرصت کوتاه حیات را “زندگی” کنند پیام شفافی می دهد.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط کاظم احمدی

آرزو از دید بزرگان جهان

به آرزوهای خویش ایمان بیاورید و آنگونه نسبت به آنها بیاندیشید که گویی بزودی رخ میدهند.                                                               ارد بزرگ

 آرزومندی، بزرگترین امتیاز در این جهان است. آرزومندی، سبب کسب پول، قدرت و نفوذ می شود.



ادامه مطلب...
ارسال توسط کاظم احمدی

راز خوشبختی

تاجری پسرش را برای آموختن «راز خوشبختی»نزد خردمندی فرستاد.پسر جوان چهل روز تمام در صحرا راه رفت تا اینکه سرانجام به قصری زیبا بر فراز قله کوهی رسید.
مرد خردمندی که او در جستجویش بود، آنجا زندگی می‌کرد.به جای اینکه با یک مرد مقدس روبه‌رو شود، وارد تالاری شد که جنب‌و‌جوش بسیاری در آن به چشم می‌خورد.فروشندگان وارد و خارج می‌شدند، مردم در گوشه‌ای گفتگو می‌کردند، ارکستر کوچکی موسیقی لطیفی می‌نواخت و


ادامه مطلب...
ارسال توسط کاظم احمدی

هفت ویژگی افراد شاد

 
·          آیا تا به حال دقت کرده اید که بعضی افراد بدون توجه به مسائل و مشکلات , چقدر در سرزندگی و شاد بودن توانا هستند؟
تحقیقات نشان می دهد این حالت، ذاتی یا خدادادی نیست بلکه یک مهارت است که این افراد آن را در خود پرورش داده اند . شما هم اگر بخواهید می توانید این مهارت را کسب کنید و زندگی خود را لبریز از شادی و نشاط ...سازید.


ادامه مطلب...
ارسال توسط کاظم احمدی

20 قانون موفقیت

قسمت دوم

این مطلب شش قسمت دارد

1. قانون آمادگی شانس: در واقع به هم پیوستن موقعیت و آمادگی است. عملکرد خوب نتیجه آمادگی کامل است که مراحل کسب آن اغلب از هفته ها، ماهها و سالها قبل آغاز می شود. در هر حوزه ای موفق ترین افراد آنهایی هستند که همواره در مقایسه با افراد نا موفق وقت بیشتری را صرف کسب آمادگی برای انجام کار می کنند.

2. قانون حد توانایی: هیچ وقت برای انجام همه کارها وقت کافی وجود ندارد ولی همیشه برای انجام مهمترین کارها وقت کافی هست. هر چه بیشتر کار کنید کارایی بیشتری پیدا می کنید. اما اگر بخواهید بیش از حد توانتان انجام امور مختلف را به عهده بگیرید، نتیجه ای جز این نخواهد داشت که بفهمید توانایی شما برای انجام کارها حدی دارد.


ادامه مطلب...
ارسال توسط کاظم احمدی
اگر بی نهایت بود چی؟
کنار خیابان ایستاده اید. خسته و کوفته منتظرید یک تاکسی خالی از راه برسد. اما آخر شب است و تمام تاکسی ها از مسافر پر هستند. رو به سوی آسمان می کنید و از خدا می خواهید برایتان یک تاکسی خالی بفرستد. مدتی نگذشته که یک تاکسی خالی پیش پایتان ترمز می کند. با خوشحالی سوار می شوید و با خنده می گوئید: ای کاش آرزوی بزرگتری می کردم! و بعد فراموش می کنید.
دنبال کتابی می گردید، اما پیدایش نمی کنید. در دل خود از کاینات می خواهید کتاب را به شما برساند. هنوز چند قدم نرفته اید که ...


ادامه مطلب...
ارسال توسط کاظم احمدی

20 قانون موفقیت

قسمت اول

این مطلب شش قسمت دارد

1. قانون علت و معلول: هر چیز به دلیلی رخ می دهد. برای هر علتی معلولی هست، و برای هر معلولی علت یا علت های بخصوصی وجود دارد، چه از آنها اطلاع داشته باشید و چه نداشته باشید. چیزی به اسم اتفاق وجود ندارد.

2. قانون ذهن: همه علت ها و معلول ها ذهنی هستند. افکار شما تبدیل به واقعیت می شوند. افکار شما آفریننده اند. شما تبدیل به همان چیزی می شوید که درباره آن بیشتر فکر می کنید.


ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 1 خرداد 1390برچسب:موفقیت,زندگی موفق,برایان تریسی,تلاش,
ارسال توسط کاظم احمدی

همیشه بگو : من از همه پولدارترم!

سعادت و یا عدم سعادت ما، نتیجه تفکر ماست. ذهن انسان و چگونگی باورهای او تعیین کننده کیفیت زندگی اوست، و ذهن ما بسته به شیوه ای که برای تربیتش اتخاذ می کنیم ما را ثروتمند یا فقیر نگه می دارد.
فقر، نتیجه تفکر فقیرانه است. اگر ثروت می خواهید نوع تفکر خود را عوض کنید....


ادامه مطلب...
ارسال توسط کاظم احمدی

تصمیم گیری و هدف گذاری

همه ما رویا ها و آرزوها یی داریم ... همه ما در اعماق روح خود می خواهیم باور کنیم که دارای موهبت خاصی هستیم، می توانیم تغییر و تفاوتی ایجاد کنیم، می توانیم به طریق خاصی در دیگران نفوذ کنیم و می توانیم جهان فعلی را به صورت دنیای بهتری در آوریم.
آرزوی شما چیست ؟ شاید رویایی است که آن را فراموش کرده اید و یا درشرف زوال و نابودی است . اگر آرزوی شما عملی می شد ، وضع امروزی شما چگونه بود؟
اکنون چند لحظه وقت صرف کنید و در رویا و آرزوی خود فرو بروید و ببینید خواسته واقعی شما در زندگی چیست ؟


ادامه مطلب...
ارسال توسط کاظم احمدی

رمز تاثیر گذاری بر دیگران

بیشتر اوقات زندگی روزمره ما به مراوده و گفتگو و تعامل با دیگران می گذرد.

در منزل، محل کار، خیابان، تاکسی، مغازه، کلاس درس و ... در این میان همیشه عده ای انگشت شمار از افراد در میان دیگران برتر بوده و نامشان زبانزد دیگران است. همچنین همیشه باعث جذب سایرین شده و در کل افرادی پر نفوذ و تاثیر گذار هستند. اینگونه افراد هیچ فرقی با دیگران ندارند؛ مثلا.....



ادامه مطلب...
ارسال توسط کاظم احمدی

فلسفه موفقیت در زندگی

پیوسته این پرسش در جامعه انسانی مطرح بوده و هست که علت موفقیت و پیشرفت چشم گیر بعضی انسانها در چیست؟ و در مقابل چرا بسیاری از انسانها مشکلات عدیده ای را در زندگی پیش رو دارند؟ اینکه شرایط برای برخی روز به روز پیچیده تر می شود اما برای بعضی چنین نیست، به چه عامل یا عواملی بسته است؟



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 15 ارديبهشت 1390برچسب:موفقیت,اندرو کارنگی,ناپلئون هیل,بنیاد هیل,
ارسال توسط کاظم احمدی

کلیدهای پیروزی

در این قسمت کلیدهای موفقیت در هر کاری را می توانید مطالعه کرده و با به کار بردن آنها به هرآنچه که می خواهید برسید.



ادامه مطلب...
ارسال توسط کاظم احمدی

معجزه زندگی

قوانین طلایی برای رسیدن به موفقیت:

1. تفکر: آنگونه که فکر می کنید خواهد شد. اگر فکر کنید که می شود، پس خواهد شد، و اگر فکر کنید که نمی شود، پس نخواهد شد. فکر شما همیشه درست می گوید.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 12 ارديبهشت 1390برچسب:موفقیت,تفکر مثبت,کلام مثبت,کلام جادویی,جادوی کلام,
ارسال توسط کاظم احمدی

24 راه کامیابی

چگونه به راحتی در هر شغلی موفق شویم؟

دوستان در این قسمت می خواهم  راههای رسیدن به کامیابی را بگذارم . این مطلب طولانیست و من هر روز می خواهم دو یا سه قسمت از این مطلب را در ادامه هم برای مطالعه دوستان بگذارم امیدوارم هر روز به وبلاگ خودتان سر بزنید و راهکارهای ارائه شده را در محل کار و زندگی خود به کار ببرید و همچنین امیدوارم مرا با نظرات خود راهنمایی کنید.

ادامه مطلب را بخوانید:



ادامه مطلب...
ارسال توسط کاظم احمدی

کلیدهای موفقیت

1. از کاه کوه نسازید.

2. محیط عاطفی مناسبی را ایجاد کنید.

3. ده دقیقه زودتر آماده شوید.

4. به دلیل عصبانی شدن، خود را سرزنش نکنید.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 8 ارديبهشت 1390برچسب:موفقیت,پیشرفت,امید به زندگی,مدیریت,
ارسال توسط کاظم احمدی
نکاتی از مدیران موفق
 
کلمات و جملات خوب، پر ارزش و کم هزینه اند.         جرج هربرت
·         بجویید تا بیابید و بدانیدبا زحمت و تلاش چیزی را از دست نمی دهید.   اسوپ(افسانه نویس یونانی)
·         برای آنکه مدیر شوید، باید از سطوح پایین شروع کنید، استثنا هم وجود ندارد.   هنری بلاک


ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 8 ارديبهشت 1390برچسب:موفقیت,تک جمله های موفقیت,مدیرا موفق,
ارسال توسط کاظم احمدی
آخرین مطالب